Loading

Montageservice FAQ

Montageservice FAQ

Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål omkring Montageservice.

HVAD HAR JEG AF GARANTIER?

BAUHAUS garanterer 2 års reklamationsret på det udførte arbejde, hvor ved vi garanterer at monteringen er udført håndværksmæssigt korrekt. Hvis der mod forventning skulle opstår problemer med monteringen, skal du kontakte din Montagekoordinator. Kontaktoplysninger finder du på dit tilbud eller faktura.

Ved fejl på produkter, gælder Købeloven for dig som forbruger. Det vil sige at du har 2 års reklamationsret, og kan ikke stilles ringere en Købeloven foreskriver. I visse tilfælde kan leverandøren tilbyde en længere garanti, i disse tilfælde er det leverandørens garanti der skal følges. Tænk på at din kvittering og faktura gælder som garantibevis, og skal fremvises ved alle former for reklamationer.  Hvis produktet ikke fungere som det skal, skal du tage kontakt til kundeservice i det BAUHAUS varehus hvor du har handlet.

 

OMHANDLER MONTAGESERVICE PRISGARANTI?

BAUHAUS prisgaranti omhandler ikke Montageservice ydelser. Dog gælder prisgaranti stadig på de produkter der anvendes ved monteringen.

Hvis du vil vide mere om lavprisgaranti, kan du finde dette under fanen ”HJÆLP OG SERVICE” hvor lavprisgaranti er beskrevet.

 

HVAD GØR JEG HVIS JEG ER UTILFREDS MED MONTERINGEN?

Hvis du mod forventning skulle være utilfreds med den udførte montering, eller har andre synspunkter som vedr. vores montageservice, bedes du kontakte din Montagekoordinator.

Kontakt oplysninger finder du på dit tilbud eller ordrebekræftelse.

 

HVAD GØR JEG HVIS JEG VIL REKLAMERE OVER ET PRODUKT?

Hvis produktet ikke fungere som det skal, skal du tage kontakt til kundeservice i det BAUHAUS varehus hvor du har handlet.

Produktgarantien gælder ifølge Forbrugerloven. Du kan som forbruger ikke stilles ringere end denne. Husk at din kvittering eller faktura gælder som garantibevis.

 

HVAD ER OPSTARTSGEBYR?

Opstartsbyret er en afgift der dækker transporten som vores samarbejdspartnere skal bruge, for at udføre det montagearbejde du har bestilt.

Uanset hvor mange eller hvilke typer montager du bestiller på en ordre, vil du kun betale for et opstartsgebyr. 

 

HVOR STOR AFSTAND FRA VAREHUSET UDFØRES MONTAGESERVICE?

Som udgangspunkt udfører vi Montageservice på alle brofaste øer i Danmark.

HVORFOR SKAL I BRUGE MIT CPR NR. NÅR JEG BESTILLER MONTAGESERVICE?

BAUHAUS Montageservice er en fakturatjeneste. Det vil sige, vi først fremsender en faktura til dig når montageopgaven er udført og færdigmeldt. Derfor er vi nødsaget at kreditvurdere alle vores kunder der køber Montageservice, da vi i BAUHAUS giver dig kredit på betalingen, løbende måned + 30 dage. 

 

HVAD GØR JEG NÅR JEG MANGLER MIN FAKTURA?

Hvis du skulle være uheldig at miste din faktura, kan du altid kontakte din Montagekoordinater. Kontakt oplysningerne står på dit tilbud og ordrebekræftelse. Hvis du ikke har dit tilbud eller ordrebekræftelse, kan du kontakte vores servicecenter på tlf. +45 87 45 05 00, som vil henvise dig til rette sted.

 

KAN JEG BENYTTE MIG AF HÅNDVÆRKERFRADRAG?

Du kan benytte dig af håndværkerfradrag i forbindelse med visse Montageservice ydelser. Du skal blot være opmærksom på at håndværkerfradraget har ændret sig markant i 2016 og 2017. Fremover vll håndværkerfradraget være særligt fokuseret på grønne investeringer og renoveringer på boligen. Fradraget vil samtidigt blive hævet fra 15.000 til 18.000 kr.

Du kan læse meget mere om håndværkerfradraget her

Se SKAT's uddybende liste over ydelser dækket af håndværkerfradrag