PRESSEMEDDELELSE
BAUHAUS
JULI 2023

Amerikansk flisemand fejrer 25-års jubilæum i Bauhaus

I Bauhaus i Aalborg kan Wayne Planin fejre, at det den 1. august er 25 år siden, han trådte ind ad døren som voksenlærling i fliseafdelingen. Siden har han været omkring andre afdelinger men arbejder nu igen i fliseafdelingen, fordi fliser er noget særligt for den 66-årige amerikaner.

Kærlighed til en dansk pige fik Wayne Planin til at flytte fra Californien til et totalt ukendt land med et uforståeligt sprog, kulde og mørke vinteraftner. Efter en afsluttet HH-eksamen stod han med to udfordringer i forhold til at søge en læreplads. Nemlig sproget og alderen.

”En dag så jeg, at Bauhaus i Aalborg søgte elever, så jeg greb chancen og var så heldig at få tilbudt et job som voksenlærling i en alder af godt 40 år. Jeg blev udlært i fliseafdelingen, og det er jeg utrolig glad for,” fortæller Wayne Planin på flydende dansk med en amerikansk undertone.

Passion for fliser

Selvom Wayne Planin har arbejdet i både trælast- og VVS-afdelingerne, er det i fliseafdelingen hans hjerte ligger.
”Jeg har det bedst i fliseafdelingen, hvor jeg har sat mig grundigt ind i tingene og fordybet mig i produkterne, for at jeg kan give kunderne den bedste service. Jeg kan godt lide at dele ud af min viden og klæde kunderne godt på, så de kan håndtere deres projekter,” forklarer jubilaren, der også selv har bygget familiens hus om og derfor afprøvet mange af produkterne.

Kendt af mange kunder

Efter 25 år i samme byggevarehus er Wayne Planin kendt blandt mange kunder, der lige kommer forbi for at spørge ham om noget, selvom det ikke nødvendigvis handler om produkter i fliseafdelingen.

”Men jeg kan lide at tale med kunder og kolleger, og hver gang jeg kan hjælpe med noget, bliver jeg glad. Mange kender også mit navn og siger hej Wayne, men jeg må indrømme, at jeg ikke kender navnene på alle de kunder, jeg har mødt gennem årene, så jeg hilser selvfølgelig bare pænt igen,” siger Wayne Planin.

Jubilaren glæder sig til at blive fejret af sine kolleger den 1. august, selvom han har svært ved at forstå, at der er gået 25 år siden starten som voksenlærling i Bauhaus.

Kontakt kundecenteret

Åbent alle dage indtil kl. 20

Returneringer og reklamationer

Læs mere om, hvordan det fungerer
Føj til favoritter

Ved at tilføje produkter til Favoritter, kan du nemt få et overblik over udvalgte produkter!

Log ind eller opret konto